Donnerstag, 20. Dezember 2012

ရုပ္ကိုျပဳျပင္တဲ့ အေၾကာင္းတရား

ရုပ္ကိုျပဳျပင္တဲ့ အေၾကာင္းတရား ေလးပါးက ကံ, စိတ္, ဥတု, အာဟာရ။ ကံတရားက ရုပ္ကိုျပင္တယ္။ ကံကေသဆိုလွ်င္ေသတာဘဲ။
စိတ္ကလည္း ျပဳျပင္တယ္။ စိတ္ညွိဳးေတာ့ ရုပ္လည္းညွိဳးတယ္။ ဥတုကလည္း ျပဳျပင္တယ္။ ဥတုေအးလွ်င္ ရုပ္က အေအးရုပ္၊ ဥတုက ပူေတာ့ အပူရုပ္။
အာဟာရကလည္း ရုပ္ကိုျပဳျပင္တယ္။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေတာ့ တစ္မ်ိဳး။ ၀မ္းျပည့္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးနဲ႕ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳျပင္ေပးေနတာဘဲ။

ဒီေလးခုက ျပဳျပင္လိုက္လို႕ ေပၚလာရတဲ့ ရုပ္တရားေတြဟာ သခၤါရဘဲ။ သူတို႕ျပဳျပင္လို႕ ေပၚလာရတာျဖစ္လို႕ ဘယ္ရုပ္မဆို သခၤါရဘဲ။

နာမ္ဆိုတာလည္း အာရံု နဲ႕ ဒြါရ တိုက္ဆိုင္မွ ေပၚလာရတယ္။
ဥပမာ - မ်က္လံုးအၾကည္, နားအၾကည္ စတဲ့ အၾကည္ရုပ္ေတြက အခံဓာတ္။
အဆင္းအာရံု, အသံအာရံုစတဲ့ အာရံုတရားေတြက အတိုက္ဓာတ္။
အဲဒီ အာရံုေတြနဲ႕ အၾကည္ဒြါရနဲ႕ တိုက္ဆိုင္တဲ့အခါမွာ နာမ္တရားေတြ ျဖစ္ေပၚလာရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နာမ္တရားဟာလည္း၊ အာရံုနဲ႕ ဒြါရက ျပဳျပင္လို႕ ေပၚလာရတဲ့ တရားျဖစ္လို႕၊ နာမ္ဟာလည္း သခၤါရဘဲ။

ဒကာ, ဒကာမတို႕ခႏၶာမွာ ရုပ္နဲ႕နာမ္ဘဲရွိတယ္။ အေၾကာင္းေလးပါး ျပဳျပင္တာက ရုပ္။ အေၾကာင္းႏွစ္ပါး ျပဳျပင္ထားတာက နာမ္။ ဒီႏွစ္မ်ိဳးဘဲ ခႏၶာမွာရွိတယ္။ ဒီလိုျပဳျပင္ထားတဲ့ ခႏၶာငါးပါး (ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး) ဟာ သခၤါရဘဲ, သခၤါရအစုဘဲဆိုတာ မွတ္ထားၾက။

ဒီေတာ့ ဒီခႏၶာထဲမွာ ကိုယ္လုပ္ထားတာ မပါဘူး။ ကုိယ္လုပ္လို႕ျဖစ္တဲ့ပစၥည္း တစ္ခုမွ မပါဘူး။ နာမ္ထဲမွာလည္း မပါဘူး။ ရုပ္ထဲမွာလည္း မပါဘူး။ ဒီရုပ္, ဒီနာမ္ဟာ အေၾကာင္းတရားက လုပ္ေပးထားလို႕ ျဖစ္ေပၚရတဲ့တရားဘဲ။ ဒီခႏၶာဟာ သူမ်ားျပဳျပင္ထားတဲ့ သခၤါရအစုဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဒီရုပ္ ဒီနာမ္ ဒီခႏၶာေတြကို "ငါ" မစြဲနဲ႕တဲ့။ သူမ်ားျပဳျပင္ထားတဲ့ သခၤါရမို႕ သခၤါရလို႕ဘဲ သေဘာထားလိုက္ၾကတဲ့။ ဒီဟာေတြအေပၚမွာ "ငါ" ၀င္မရႈပ္နဲ႕တဲ့။ "ငါ" ၀င္ရႈပ္ရင္ သကၠာယဒိ႒ိဘဲလို႕ ေဟာေတာ္မူထားခဲ့တယ္။

ဒီအထဲမွာ ငါပိုင္တာ ငါဆိုင္တာ မပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ "ငါပိုင္" "ငါဆိုင္" ဆိုတာလည္း ၀င္ၿပီးမရႈပ္ၾကေစနဲ႕လို႕ သတိေပးလိုက္ပါတယ္။ ရုပ္ေရာ နာမ္ေရာ၊ သူ႕အေၾကာင္းတရားက ျပဳျပင္ေပးလို႕ ျဖစ္ၾကရတာ။ ကိုယ္ပိုင္ ကုိယ္ဆိုင္တာ မဟုတ္လို႕ အနတၱတရားေတြဘဲလို႕ သေဘာေပါက္ၾက။

( မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး )

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen