“ ရူေပန သံကိလိေ႒န၊ သံကိလိႆႏိ ၱ မာန၀ါ။
ရူေပသုေဒၶ ၀ိသုဇၥႏိ ၱ၊ အနကၡာတံ မေဟသိနာ။ ”
- ရုပ္ညစ္ႏြမ္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြညစ္ႏြမ္းၾက
ရေလကုန္၏။
ဒီအဓိပၸာယ္ေလးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ေစခ်င္
ပါတယ္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါကေရာ၊
ဘုရားရွင္ မပြင့္ေပၚမီ အခါကေရာ၊ အခုအခါမွာေရာ
လုိ႔ကုိ ေျပာလုိက္ဦးမယ္။ အရင္ေရာ၊ အခုေရာ၊ ေနာင္ေရာ
ေပါ့ေလ။ အယူအဆအေတြးအေခၚ ရွိပါတယ္တဲ့။
- ရုပ္ကုိေကာင္ၾကီး ညစ္ႏြမ္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
သတၱ၀ါေတြညစ္ႏြမ္းၾကရပါတယ္။ ရုပ္ကုိယ္ေတာ္ၾကီးသာ
စင္ၾကယ္မယ္ဆုိရင္ သတၱ၀ါေတြလည္း ခ်မ္းသာမယ္၊
စင္ၾကယ္မယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆရွိပါတယ္တဲ့။
ဟုတ္တယ္ ။ အဲ့ဒီလုိ အယူအဆ အေတြးအေခၚဟာ
ဟိုအရင္ဘုရားမပြင့္မီကတည္းက ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ပြင့္ေတာ္
မူတဲ့အခါ မွာေရာ၊ အခုေရာေပါ့ေလ။ ဒီအယူအဆက ရွိေန
တုန္းပါပဲ။
ရုပ္ညစ္ႏြမ္းလုိ႔ သတၱ၀ါေတြ ညစ္ႏြမ္းတယ္။ ရုပ္စင္ၾကယ္ရင္
သတၱ၀ါေတြ စင္ၾကယ္တယ္ဆုိတဲ့ အယူ၀ါဒကုိ ဘုရားရွင္
မေဟာပါဘူးတဲ့။
- အဲဒီလုိ အယူအဆဟာ မမွန္ပါဘူးလုိ႔ေျပာလုိတာပါပဲ။
ဟုတ္ပါတယ္ တစ္ခ်ဳိ႕က ခႏၶာကုိယ္အေကာင္လုံးၾကီးနဲ႔
ပတ္သက္ျပီးျဖစ္တတ္တဲ့ ပူမွဳေတြကုန္ေအာင္ အေအးခံျပီး
ေဖ်ာက္ၾကလုိ႔ ၊ အပူစင္ေအာင္တဲ့ အဲဒီလုိပဲ ေအးမွဳေတြကုိ
ကုန္ခမ္းေအာင္ အပူခံျပီးေဖ်ာက္ၾက၊ ပယ္ၾကလုိ႔ အေအး
စင္ေအာင္တဲ့။ ဒါဟာ ရုပ္ခႏၶာကုိယ္ေကာင္ၾကီးကုိသာ
ဂရုစုိက္တဲ့သေဘာေပါ့။
- ေနာက္ျပီး ဒီရုပ္ေကာင္ၾကီးနဲ႔စပ္ျပီး နာတာ မရွိေအာင္၊
မနာေပၚေအာင္။ က်င္တာမရွိေအာင္၊ မက်င္တာေပၚေအာင္။
ပူတာ၊ မာတာ၊ တင္းတာေတြ မရွိေအာင္၊ မျဖစ္ေအာင္၊ မေပၚ
ေအာင္၊ ေအးတာေပ်ာ့တာေတြျဖစ္လာေအာင္ ၊ ရွိလာေအာင္၊
ေပၚလာေအာင္ ဆုိတာေတြကုိပဲ ၾကဳိးစားျပီးေနရမယ္ဆုိတဲ့
အယူအဆမ်ဳိးေတြပါ။
- အမွန္က ဒီကုိယ္ေကာင္ၾကီး၊ ဒီရုပ္ၾကီး ရွိေနသေရြ႕ ကာလ
ပတ္လုံး နာတာလဲရွိမွာ၊ ျဖစ္မွာပဲ။ မနာတာလည္း ရွိမွာျဖစ္မွာ
ပါပဲ။ ပူတာ ေအးတာ မာတာ ေပ်ာ့တာ တင္းတာ ေလွ်ာ့တာ
ဆုိတာေတြကေတာ့ ဒီကုိယ္ေကာင္ၾကီးရွိေနသေရြ႕ အေၾကာင္း
ဆုံတုိင္း အက်ဳိးတရားအေနနဲ႔ ေပၚလာၾကတာပါပဲ။
- နာတာကုိ မနာေအာင္၊ ေပ်ာက္ေအာင္ ၊ ဒီနာတာၾကီးကုိ
ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေအာင္။ “ ဒီနာတာကုိ ကုန္ခမ္းသြားေအာင္
အလုပ္တစ္ခုအေနလုပ္ျပီး က်င့္ၾကံအားထုပ္မွ တရား” ဆုိတဲ့
အယူအဆမ်ဳိးေတြကုိ ေျပာတာပါ။
ဒီရုပ္ကုိၾကီး ေကာင္းမွ၊ စင္ၾကယ္မွ သတၱ၀ါေတြ ေကာင္းမယ္၊
စင္ၾကယ္မယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆမ်ဳိးေတြကုိ ဘုရားရွင္မေဟာပါ
ဘူးတဲ့။ မွန္တယ္လုိ႔မေျပာပါဘူးတဲ့။ ၾကာၾကာထုိင္ႏုိင္ရုံ၊ ၾကာၾကာ
ရပ္ေနရုံ၊ ၾကာၾကာေလွ်ာင္းႏုိင္ရုံ၊ ၾကာၾကာလမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္ရုံနဲ႔
သတၱ၀ါေတြရဲ့ သႏာၱန္မွာ စင္ၾကယ္ျခင္းဆုိတဲ့သေဘာ ေပၚေပါက္
လာတာနဲ႔ ဘာမွ်မဆုိင္ဘူးဆုိတဲ့ သေဘာပါပဲ။
- အရွင္ေဆကိႏၵ ( ဓမၼဒူတေဇတ၀န္ေတာရ)
“ ရူေပန သံကိလိေ႒န၊ သံကိလိႆႏိ ၱ မာန၀ါ။
ရူေပသုေဒၶ ၀ိသုဇၥႏိ ၱ၊ အနကၡာတံ မေဟသိနာ။ ”
- ရုပ္ညစ္ႏြမ္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြညစ္ႏြမ္းၾက
ရေလကုန္၏။
ဒီအဓိပၸာယ္ေလးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ေစခ်င္
ပါတယ္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါကေရာ၊
ဘုရားရွင္ မပြင့္ေပၚမီ အခါကေရာ၊ အခုအခါမွာေရာ
လုိ႔ကုိ ေျပာလုိက္ဦးမယ္။ အရင္ေရာ၊ အခုေရာ၊ ေနာင္ေရာ
ေပါ့ေလ။ အယူအဆအေတြးအေခၚ ရွိပါတယ္တဲ့။
- ရုပ္ကုိေကာင္ၾကီး ညစ္ႏြမ္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
သတၱ၀ါေတြညစ္ႏြမ္းၾကရပါတယ္။ ရုပ္ကုိယ္ေတာ္ၾကီးသာ
စင္ၾကယ္မယ္ဆုိရင္ သတၱ၀ါေတြလည္း ခ်မ္းသာမယ္၊
စင္ၾကယ္မယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆရွိပါတယ္တဲ့။
ဟုတ္တယ္ ။ အဲ့ဒီလုိ အယူအဆ အေတြးအေခၚဟာ
ဟိုအရင္ဘုရားမပြင့္မီကတည္းက ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ပြင့္ေတာ္
မူတဲ့အခါ မွာေရာ၊ အခုေရာေပါ့ေလ။ ဒီအယူအဆက ရွိေန
တုန္းပါပဲ။
ရုပ္ညစ္ႏြမ္းလုိ႔ သတၱ၀ါေတြ ညစ္ႏြမ္းတယ္။ ရုပ္စင္ၾကယ္ရင္
သတၱ၀ါေတြ စင္ၾကယ္တယ္ဆုိတဲ့ အယူ၀ါဒကုိ ဘုရားရွင္
မေဟာပါဘူးတဲ့။
- အဲဒီလုိ အယူအဆဟာ မမွန္ပါဘူးလုိ႔ေျပာလုိတာပါပဲ။
ဟုတ္ပါတယ္ တစ္ခ်ဳိ႕က ခႏၶာကုိယ္အေကာင္လုံးၾကီးနဲ႔
ပတ္သက္ျပီးျဖစ္တတ္တဲ့ ပူမွဳေတြကုန္ေအာင္ အေအးခံျပီး
ေဖ်ာက္ၾကလုိ႔ ၊ အပူစင္ေအာင္တဲ့ အဲဒီလုိပဲ ေအးမွဳေတြကုိ
ကုန္ခမ္းေအာင္ အပူခံျပီးေဖ်ာက္ၾက၊ ပယ္ၾကလုိ႔ အေအး
စင္ေအာင္တဲ့။ ဒါဟာ ရုပ္ခႏၶာကုိယ္ေကာင္ၾကီးကုိသာ
ဂရုစုိက္တဲ့သေဘာေပါ့။
- ေနာက္ျပီး ဒီရုပ္ေကာင္ၾကီးနဲ႔စပ္ျပီး နာတာ မရွိေအာင္၊
မနာေပၚေအာင္။ က်င္တာမရွိေအာင္၊ မက်င္တာေပၚေအာင္။
ပူတာ၊ မာတာ၊ တင္းတာေတြ မရွိေအာင္၊ မျဖစ္ေအာင္၊ မေပၚ
ေအာင္၊ ေအးတာေပ်ာ့တာေတြျဖစ္လာေအာင္ ၊ ရွိလာေအာင္၊
ေပၚလာေအာင္ ဆုိတာေတြကုိပဲ ၾကဳိးစားျပီးေနရမယ္ဆုိတဲ့
အယူအဆမ်ဳိးေတြပါ။
- အမွန္က ဒီကုိယ္ေကာင္ၾကီး၊ ဒီရုပ္ၾကီး ရွိေနသေရြ႕ ကာလ
ပတ္လုံး နာတာလဲရွိမွာ၊ ျဖစ္မွာပဲ။ မနာတာလည္း ရွိမွာျဖစ္မွာ
ပါပဲ။ ပူတာ ေအးတာ မာတာ ေပ်ာ့တာ တင္းတာ ေလွ်ာ့တာ
ဆုိတာေတြကေတာ့ ဒီကုိယ္ေကာင္ၾကီးရွိေနသေရြ႕ အေၾကာင္း
ဆုံတုိင္း အက်ဳိးတရားအေနနဲ႔ ေပၚလာၾကတာပါပဲ။
- နာတာကုိ မနာေအာင္၊ ေပ်ာက္ေအာင္ ၊ ဒီနာတာၾကီးကုိ
ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေအာင္။ “ ဒီနာတာကုိ ကုန္ခမ္းသြားေအာင္
အလုပ္တစ္ခုအေနလုပ္ျပီး က်င့္ၾကံအားထုပ္မွ တရား” ဆုိတဲ့
အယူအဆမ်ဳိးေတြကုိ ေျပာတာပါ။
ဒီရုပ္ကုိၾကီး ေကာင္းမွ၊ စင္ၾကယ္မွ သတၱ၀ါေတြ ေကာင္းမယ္၊
စင္ၾကယ္မယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆမ်ဳိးေတြကုိ ဘုရားရွင္မေဟာပါ
ဘူးတဲ့။ မွန္တယ္လုိ႔မေျပာပါဘူးတဲ့။ ၾကာၾကာထုိင္ႏုိင္ရုံ၊ ၾကာၾကာ
ရပ္ေနရုံ၊ ၾကာၾကာေလွ်ာင္းႏုိင္ရုံ၊ ၾကာၾကာလမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္ရုံနဲ႔
သတၱ၀ါေတြရဲ့ သႏာၱန္မွာ စင္ၾကယ္ျခင္းဆုိတဲ့သေဘာ ေပၚေပါက္
လာတာနဲ႔ ဘာမွ်မဆုိင္ဘူးဆုိတဲ့ သေဘာပါပဲ။
- အရွင္ေဆကိႏၵ ( ဓမၼဒူတေဇတ၀န္ေတာရ)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen